sobota, listopada 22, 2014

Zmaluj sobie sama! Makijaż dzienny i do pracy.




Dziś na specjalne życzenie wiernej czytelniczki po-wiek, serwuję makijaż dzienny, do pracy. Pokażę Wam też, jak bardzo okulary z dużymi oprawkami zjadają makijaż oraz podpowiem, co zrobić, żeby dzięki okularom nie wyglądać blado.    



Zaczynamy poradnik dziennego makijażu! 



Po pierwsze, użyłam podkładu w niewielkiej ilości, czyli na miejsca, gdzie faktycznie jest on potrzeby. Do dziennego makijażu stosuj lekkie formuły podkładów. Na zdjęciu powyżej, podkreślone brwi nie zwracają na siebie tyle uwagi, co na zdjęciu poniżej - ze względu na gruby kontur oprawek. Linie brwi i oprawek równoważą się.Zdjęcie poniżej przedstawia tą sama sytuację z podkreślonymi brwiami taką samą ilością produktu, ale brak okularów sprawił, że koncentrujemy wzrok właśnie na brwiach, więc równowaga jest delikatnie zachwiana. Dlatego jeśli masz naturalnie ciemne brwi, wykorzystaj ten dar niebios i podkreślaj koniecznie chociażby linię rzęs ciemnym cieniem lub eyelinerem.


Nie cierpię swoich brwi, które są jasne i rzadkie, dlatego na pierwszych zdjęciach widzicie mnie już z podkreślonymi brwiami.
Wyobraź sobie, że jesteś artystą, który twarz traktuje jak dzieło i odpowiednią kompozycję. Kolory, ich nasycenie oraz dodatkowe elementy tworzą razem kompozycję, która może być zachwiana przez źle dobrane proporcje makijażu. Nigdy nie lubiłam przesadnego makijażu, uważałam, że całe te tęczowe blendowanie i wyraziste smokey, to propozycje imprezowe i totalnie nie dla mnie. I tak było! Dopóki nie okazało się, że jednak muszę nosić okulary. Od tej pory mój makijaż już nigdy nie był taki, jak przedtem;) Nagle okazało się, że moja twarz w okularach ginie, że moje delikatne, jasne brwi prawie nie istnieją a oczy wyglądają jakby były wiecznie malutkie i niewyspane.
Kolejny krok (patrz zdjęcie poniżej) jest opcjonalny ale praktyka wskazuje, że jednak robi sporą robotę;) A jest to nałożenie (koniecznie matowego) cienia pod łuk brwiowy, w kolorze jaśniejszym o 2-3 tony od naszej skóry, dzięki temu linia brwi staje się bardziej równa, jest to też dobry trik dla osób z opadającymi powiekami.
teraz przyszedł czas na cień na ruchomej powiecie. Wybrałam matową brzoskwinkę z INGLOTA. Jest delikatna, a przez to, że matowa daje wrażenie naturalności. Nasze powieki są z natury "matowe", więc cienie o takim wykończeniu sprzyjają makijażom dziennym.
Następnie, przy samej linii rzęs maluję (tym samym cieniem, którego użyłam do brwi) linię brązowym cieniem. do tego celu polecam zwilżyć pędzelek, kolor będzie intensywniejszy i zdecydowanie łatwiejszy do nakładania.
Teraz czas na wy tuszowanie rzęs. jak widzicie, użyłam tylko 3 cieni do stworzenia kompletnego makijażu dziennego. Na ustach mam tylko bezbarwną pomadkę ochronną. Jeżeli lubisz kolorowe usta, użyj transparentnego błyszczyka w ulubionym kolorze lub nałóż pomadkę delikatnie wklepując palcem.

Jeżeli nosisz okulary:
-zamiast brązowego cienia, który daje delikatny efekt, użyj eyelinera. Stworzysz nim odpowiednią oprawę dla oczu, które 
giną w okularach;

- mocniej podkreślaj brwi, poprzez użycie większej ilości produktu lub wybór koloru ciemniejszego, niż użyłabyś nie mając okularów;

- na korzyść działają wszelkie smokey, które "rozciągają" oczy w kierunku zewnętrznym, Wystarczy odrobina brązowego cienia na łuku brwiowym aby wydobyć prawidłowy kształt powiek;

- jeżeli masz z natury długie rzęsy, używaj tuszów podkręcających lub zalotki, aby nie zawadzać rzęsami o szkła;

- nie bój się kolorów! dzięki kolorowym powiekom twoje oczy żyją, błyszczą;) 

Teraz popatrz na zdjęcie poniżej i porównaj z tym bez okularów. które przedstawiają dokładnie ten sam makijaż. Na pierwszy rzut oka, może ci się wydawać, że na zdjęciu pierwszym jest on o wiele bardziej intensywny. A to tylko niewinne okulary.


Produkty, które użyłam:
podkład: AFFINITONE http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=22997
cienie do oczu: INGLOT
tusz do rzęs:  LOVELY jego recenzję zobaczycie np. u... +malowajka http://malowajka.blogspot.com/2013/07/lovely-curling-pump-up-mascara-czyli.html



Pozdrawiam Cię Madziu, mam nadzieję, że pomogłam;)
B.


5 komentarzy:

  1. Jestem niesamowicie szczęśliwa :) Dziękuję :)
    A jakie kolory nakładac na powieki, gdy się ma brązowe oczy ?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zasada jest w miarę prosta. Do oczu pasują kolory przeciwstawne do tęczówki. Pasują dlatego, że są bardzo kontrastowe. To tak jak impresjonistyczne obrazy, w których nie używali czerni tylko łączyli np. zieleń z fioletem i tak powstawały kontury. W twoim przypadku będzie to taki zakres kolorystyczny: fiolety, śliwki, błękity również te jaskrawe, butelkowe zielenie. Co nie oznacza, że jesteś ograniczona i nie możesz używać brązów, czy pomarańczy;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie te, które podałam będą pasować zarówno w odcieniach pastelowych, jasnych jak i intensywnych wieczorowych, wszystko zależy od okoliczności. Ale nie musisz czuć się ograniczona w żaden sposób. Kolory które podałam powyżej będą podkreślały Twój kolor oczu, tzn. będzie on jakby bardziej dostrzegalny. Jeżeli użyjesz innych też będzie ok, z tym że efekt tego kontrastu będzie zmniejszony.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładny i delikatny makijaż :) Pasuje do Ciebie i do okularów. W sumie często Panie noszące okulary mają problem z odpowiednim makijażem i np. malują za bardzo oczy, a u Ciebie wygląda to bardzo delikatnie ;)

    OdpowiedzUsuń